Barion Pixel

A.Z.Meisterteile olaj- és üzemanyagszűrő: bizonyított minőség és megbízhatóság

Az A.Z. Meisterteile kiváló megoldásokat kínál a szűréstechnológia terén is, köszönhetően a korszerű gyártási folyamatoknak és az állandó, szigorú teszteléseknek. A szűrők esetében a minőségi szempontok figyelembevétele elengedhetetlen. Hosszú távon mindenképpen érdemes prémium minőségű szűrőt választani, hiszen ez a hosszú élettartam és a megbízható működés alapja. 

Olajszűrők

A modern belsőégésű motorok kiváló teljesítményt nyújtanak, de első osztályú kenést igényelnek a zavartalan működés érdekében. A motor teljesítményének növekedésével és a szervizintervallumok meghosszabbodásával nemcsak a motorolajoknak kell megfelelniük az egyre szigorúbb követelményeknek – mindenekelőtt az alkalmazott olajszűrők minősége játszik központi szerepet abban, hogy elkerüljük az olajban lévő szennyeződésrészecskék, korom vagy el nem égett üzemanyag által okozott károkat. Az olajszűrő minősége tehát jelentősen hozzájárul a teljes rendszer teljesítményéhez és élettartamához.

Amikor egy szűrő megfelelően végzi a feladatát, a motor belső alkatrészei – például a hajtókarok, a vezérműtengely vagy a szelepek – védve vannak azoktól a szennyeződésektől, amelyek súlyos kopást vagy akár komolyabb meghibásodást is okozhatnak. Ezek az alkatrészek rendkívül drágák, ezért a megfelelő motorolaj és a hozzá illeszkedő, minőségi szűrő kiválasztása jelentősen meghosszabbíthatja a motor élettartamát, csökkentve a karbantartási költségeket is.

Az A.Z. Meisterteile olajszűrők hatékonyan tisztítják meg az olajkört a szennyeződésektől, miközben tartósak, megbízhatóak és szervizbarát megoldásokat kínálnak. Úgy lettek tervezve, hogy optimális szűrést és folyamatos olajáramlást biztosítsanak még extrém terhelés mellett is, ezzel támogatva a motor maximális teljesítményét és megbízhatóságát.

Jellemzően kétféle típusú olajszűrőt használnak. Az egyik a csavaros (spin-on) szűrő, amely egy komplett, fémházas egység, gyors és egyszerű cserét tesz lehetővé. A másik a betétes (patronos) olajszűrő, ahol csak a szűrőbetétet kell kicserélni, míg a ház a motoron marad. Ez utóbbi környezetbarátabb, és gyakran lehetőséget ad a szennyezettség szemrevételezésére is. A gyártók motoronként eltérő megoldást alkalmaznak, de bármelyik típusról legyen is szó, a megfelelő szűrő kiválasztása kulcsfontosságú a motor hosszú távú védelme szempontjából.

Felcsavarható szűrők 

A járműmotorokban még mindig leggyakrabban a felcsavarható (spin-on) olajszűrőkkel találkozhatunk. Ezek korábban elsősorban a strapabíróságuk és az egyszerű, gyors cserélhetőségük miatt terjedtek el. A modern motoroknál azonban a prioritások eltolódtak: a kisebb helyigény, a környezetvédelmi szempontok, valamint a finomabb szabályozhatóság került előtérbe, így a felcsavarható szűrők egyre inkább háttérbe szorulnak a patronos rendszerekkel szemben. Ennek ellenére továbbra is széles körben használatosak, és fontos, hogy a látszólag hasonló megjelenésük ellenére a belső felépítésük jelentős eltéréseket mutathat.

A szűrők belsejében található szelepek kulcsfontosságú szerepet játszanak a működésben, mivel ezek határozzák meg, hogyan viselkedik a szűrő különböző üzemi körülmények között. A felcsavarható olajszűrők általában háromféle szelepet tartalmaznak:

  • a by-pass szelep lehetővé teszi az olaj áramlását, ha a szűrőbetét eldugul, így megakadályozva az olajhiányt,
  • a visszafolyásgátló szelep megakadályozza, hogy a leállított motorból az olaj visszafolyjon az olajteknőbe, így indításkor gyorsabban kialakul a nyomás,
  • a szifon szelep pedig a szűrőben lévő olaj visszatartását segíti, hogy az indításkori kenés azonnal megkezdődhessen.

Ennek a szűrőcsoportnak a működési paramétereit és felépítési jellemzőit rendkívül körültekintően kell kiválasztani, mivel közvetlen hatással vannak a motorolaj rendszer zavartalan működésére. Nem elegendő csupán a méret, a menet vagy a forma alapján választani – a szűrőközeg típusa, valamint a szelepek nyitási nyomása és karakterisztikája is jelentősen befolyásolja, hogy a szűrő hogyan teljesít a motorban.

Ha nem a gyári előírásoknak megfelelő szűrőt alkalmazunk, az nemcsak a szűrési hatékonyságot ronthatja, hanem komoly károsodásokat is előidézhet a kenési rendszerben – például csökkent olajnyomást, elégtelen kenést vagy megnövekedett kopást. Ezért kiemelten fontos, hogy mindig az adott járműhöz és motorhoz specifikált, bevizsgált és jóváhagyott olajszűrőt használjunk.

{{TERMEKEK:TOBBTERMEK=10240897, 10241260, 10241285, 10234907, 10234893, 10234959}} 

Szűrőbetétek 

A modern olajszűrő betéteket jellemzően a motorral egybeépített, tömített szűrőházba szerelik be. A szűrő megfelelő működését biztosító szelepek – mint például a visszafolyásgátló vagy by-pass szelep –, valamint a szűrőbetétet pontosan a helyére illesztő és rögzítő elemek általában már magában a szűrőházban kaptak helyet. Ez a kialakítás nemcsak megbízhatóbb működést eredményez, hanem leegyszerűsíti a karbantartást is.

A modern szűrőbetétek fém alkatrészek felhasználása nélkül készülnek, ami több szempontból is előnyös. A szűrő váza és fedele korszerű, nagy hőállóságú műanyagból készül, amely kiválóan bírja az üzemi igénybevételt, miközben jelentősen csökkenti a szűrő tömegét. A különösen fémelemeket nem tartalmazó szűrőpatronok ártalmatlanítása sokkal környezetkímélőbb, mint a felcsavarható szűrők újrahasznosítása, amelyek fém- és gumialkatrészek kombinációját tartalmazzák.

A jelenleg gyártott motorokhoz tervezett szűrőházak anyaghasználata is jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt évek során – a korábban jellemző teljesen fémházas kialakítást fokozatosan felváltották a könnyű, nagy szilárdságú kompozit- vagy műanyag megoldások. Ugyanakkor az olajszűrőházak alapvető műszaki funkciói és kialakítási elvei nem változtak: céljuk továbbra is a szűrőbetét biztonságos rögzítése, a tömítettség biztosítása, valamint az olaj megfelelő áramlásának és nyomásviszonyainak fenntartása.

Üzemanyagszűrők

A modern üzemanyag-befecskendező rendszerek rendkívül tiszta, homogén és szabadon áramló üzemanyag-ellátást igényelnek. A nyomás előállítási és a szállítási folyamat során azonban különféle szennyeződések kerülhetnek az üzemanyagba, amiket ki kell szűrni. Az üzemanyagrendszert védeni kell a legkisebb szennyeződésektől és a korróziós károktól. Ez védi a motort és biztosítja a jármű hatékony működését. 

Az üzemanyagszűrő kiszűri az üzemanyagban található szennyeződéseket, amelyek lehetnek pl. rozsda, fémforgács, por és egyéb szilárd részecskék. A nem megfelelő üzemanyag-szűrés következményei lehet többek között a motor teljesítményének jelentős csökkenése, az üzemanyag-ellátás zavara vagy megszakadása, az üzemanyagrendszer alkatrészeinek idő előtti károsodása stb. 

Az üzemanyagszűrők általában többféle kialakításúak lehetnek: becsavarható (mint az olajszűrők), csatlakozó csöves különálló szűrők (ezek a szűrők fém vagy műanyag házas kialakításúak, a megfelelő tüzelőanyag-vezetékekhez csatlakozókkal), szűrőbetétek (ezek környezetbarát szűrőelemek, amelyeket a ház nélkül kell cserélni, így kevesebb hulladék keletkezik), soros (in-line) szűrők (közvetlenül az üzemanyag-vezetékbe illeszkednek) és esetleg előszűrők (jellemzően dízel rendszereknél alkalmazzák). 

Az A.Z. Meisterteile az üzemanyagszűrők széles választékát kínálja a fejlett befecskendező rendszerekkel rendelkező járművekhez. Ezek a szűrők a legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek a fejlett tervezési és gyártás-technológiai megoldásoknak és a folyamatos minőségellenőrzésnek köszönhetően.

Gyorsbillentyűk

Általános
Navigáció
/
/
/
Visszalépés
Esc
Ablak bezárása
Esc
Gyorskereső
Ctrl
F
/
F2
Személyautó keresés
Alt
A
Teherautó keresés
Alt
T
Motorkerékpár keresés
Alt
M
Típusfüggetlen termékek
F10
Elmentett autók
Alt
P
Előzmények
Alt
E
Kosár
Alt
C
/
Alt
F5
Webshop kezdőlap
Ctrl
Home
Webshop menü navigáció
Ctrl
Fejléc navigáció
Ctrl
Alvázszám kereső
Alt
V
Gyári ajánlat
Alt
G
Gyorsbillentyűk
F1
Billentyűsúgó
Alt
F1
Jármű keresése
Jármű kiválasztása
Kategóriák
Cikklista
Kosár
Alvázszám kereső
Gyári ajánlat kérése
Kiválasztás
Enter
Enter
/
Keresés
Gépelés
Kijelölés
Szóköz
Csoport kinyitása
Enter
Enter
/
Szóköz
/
Ritka gyártók
Alt
S
Ritka modellek
Alt
S
Kiválasztás
Enter
Enter
/
Keresés
Gépelés
Részletes adatok
F8
Autó mentése
F2
Nézetváltás
Alt
N
Rendezés
Alt
R
Autó mentése
Alt
F2
Kiválasztás
Enter
Enter
Keresés
Gépelés
Kijelölés
Szóköz
Típusfüggetlen kategóriák elrejtése
Alt
F10
Kiválasztás és továbblépés
Enter
Csoportok közötti váltás
/
Kosárba helyezés
Enter
Enter
Keresés
Gépelés
Tulajdonságok
F8
Termékadatlap
F7
Kapcsolódó termékek
Alt
K
Kedvencekbe rakás
Alt
F2
Nézetváltás
Alt
N
Rendezés
Alt
R
Több részlet
Alt
+
Kevesebb részlet
Alt
-
Szűrő kijelölése
Szóköz
Darabszám növelése
+
Darabszám csökkentése
-
Megjegyzés
Gépelés
Flottakártya választás
Alt
F
Kilépés a beviteli mezőből
Esc
Funkció indítása
Alt
V
Kiválasztás
Enter
Enter
Jármű adatai
F8
Szűrés
1-9
Fordítás
Alt
F
Keresés
Gépelés
Funkció indítása
Alt
F11
Kiválasztás
Enter
Enter
Új ajánlat
Insert
Fejadat csatolmánya
F3
Fejadatok
F4
Ajánlat másolása
Ctrl
Insert
Fejadat megjegyzés
Alt
F2
Időszak módosítása
Alt
F10
Ajánlat nyomtatása
Ctrl
P
Ajánlatkérő ablakban mentés
Ctrl
Enter
Enter
Tételek oldal mennyiség módosítás
+
-
Tételek oldal megjegyzés
Alt
F2
Tételek oldal rendelés
Alt
R
Tételek oldal csatolmány
F3
Tételek oldal kedvezmény
Ctrl
K