A szakszerű vontatás Mi a teendő, ha az autó megáll A megfelelő vontatást meg kell tanulni! Ehhez szükség van megfelelő ösztönökre, tudásra, és a közlekedési szabályok (KRESZ 57.§) ismeretére. Az első kihívás a vonószem megkeresése. Ezt általában könnyebb megtalálni az autó kézikönyvében, mint magán a járművön, így érdemes ezt megnézni jó előre, amikor megvettük az autót. Másik probléma, hogy álló motornál nem működik sem a szervokormány, sem a fékrásegítés! (A profi segélyszolgálatok ezért is ellenzik a vontatást, és javasolják a tréleres szállítást.) Ha mégis a vontatás mellett döntünk, használjunk vonórudat a vontatókötél helyett. A vonórudak nagy előnye ugyanis, hogy képesek biztosítani a két jármű állandó távolságát azzal, hogy a vonóerőt, a fékerőt, és a kormányzási erő egy közvetítik a két jármű között. Fontos, hogy csak ellenőrzött, engedéllyel rendelkező eszközöket használjunk! A vontatás közben figyelni kell arra, hogy a megfelelő jelzésekkel (pl.: piros zászló) el legyenek látva, az irányváltásokat jelezzék, és olyan személyek üljenek a járművekben, akik ezt a manővert biztonsággal el tudják végezni. A vontatott járműben a vezetőn kívül ne tartózkodjon senki! A vontatási sebesség nem lehet több, mint 50 km/óra! A legjobb azonban, ha erre felkészült segélyszolgálatokra, vagy olyan műhelyre bízzuk a mentést, akik ezt szakszerűen, sőt sok esetben (pl. ha van assistance szerződés) ingyen el is végzik.
Bővebben..
Az autó úttartása

Rendszeres lengéscsillapító tesztek a jó úttartásért és a biztonságos vezetésért

Átlagosan az autók 15 százaléka közlekedik rossz lengéscsillapítókkal - sok közülük kevesebb, mint 50.000 kilométert futott. A lehetséges következményeket is csak néhány vezető ismeri: a lengéscsillapítók nem csak a kényelmet, hanem az optimális tapadást is szolgálják, és ez fontos a biztonságos vezetés és a jármű fékezése szempontjából is.

A lengéscsillapítók kettős működésűek. Az összenyomás és a kirugózás során elnyelik az útegyenetlenségeket, anélkül, hogy a kerekek elemelkednének a talajtól, egyben stabilizálják a karosszériát. Ha ez a funkció csökken vagy hibás, egy kényelmetlen, drága és olykor veszélyes következménnyel szembesülhetünk: a fékút meghosszabbodik (akár több méterrel is) a kanyarodás instabillá válik, fokozódik az aquaplaning veszély. Ezen felül a hibás lengéscsillapítás miatt rezgések lépnek fel, melynek eredményeként a jármű és a vezető sokkal gyorsabban elfárad. Fokozott futómű-, és gumikopás lép fel, ami a tulajdonosoknak általában sokkal költségesebb javításokkal jár.

A legnagyobb probléma az, hogy a lengéscsillapító nem látványosan, egyik pillanatról a másikra megy tönkre, ezért a fokozatos kopása nehezen érzékelhető. Ezért nagyon fontos, hogy rendszeres időszakonként egy szerviz elvégezze ennek az ellenőrzését. Ez egy tíz perces művelet, amit legkésőbb akkor el kell végeztetni, amikor az autó elkezd "úszni", szélérzékennyé válik, vagy a gumik feltűnően egyenlőtlenül kopnak. És még egy nagyon fontos tudnivaló: a lengéscsillapítót csak párban cseréljük!

Ezeket a vizsgálatokat, javításokat az UNIX Szervizpartnerek minden típusú autóknál szakszerűen, a gyártó előírásainak megfelelően el tudják végezni Önnek!


WEBSHOP
RÓLUNK
LETÖLTÉSEK
ÁLTALÁNOS
Facebook
Az Unix Autó Kft. tájékoztatja Önt, hogy weboldalainak megtekintése, böngészése egyúttal a Jogi Nyilatkozatban leírtak elfogadását is jelenti.
Copyright 2016 © Minden jog fenntartva 1139 Budapest, Frangepán u. 55-57. | (+36) 1/270-8700 | info@unixauto.hu Jogi nyilatkozat | Oldaltérkép